10 نکته کلیدی که باعث ارتقا سئو و بهبود رنکینگ سایت شما خواهد شد

با وجود بیش از 3.5 سایت فعال در دنیای اینترنت شما باید سعی کنید قوی‌تر از همیشه وارد میدان شوید تا سایت شما در صدر نتایج جست و جو به کاربران نمایش داده شود. مهم‌ترین کار برای رسیدن به این هدف کار کردن بر روی سئوی سایت است. در سئو شما سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می‌کنید تا آن‌ها سایت شما را پیدا کرده و اعتبار بالا و مناسبی به آن بدهند. در دنیای دیجیتال امروز شما باید بتوانید از ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل سئو سایت خود استفاده کرده و بتوانید با اعمال تغییراتی سایت خود را ارتقا دهید. این مقاله بر چگونگی بهینه سازی سایت یا سئو در سال 2021 می پردازد. 


تحلیل سئو سایت

 

ادامه نوشته

راه های افزایش امنیت سایت وردپرس

یکی از دغدغه‌های مهم مدیران وردپرسی تامین امنیت وردپرس هست که نمیشه به سادگی از کنار این موضوع عبور کرد. وردپرس به دلیل محبوبیتی که در بین سیستم‌های سایت ساز داره همواره در معرض هک و نفوذ قرار داره که استفاده از وردپرس در بسیاری از سایت‌ها هم باعث بیشتر و بیشتر شدن موضوع هک سایت وردپرسی شده است. از اونجایی که بحث امنیت یک چیز نسبی هست و نمیشه گفت یک سیستم امنیت کامل داره بنابراین لازمه از تمامی راهکارهای موجود برای افزایش امنیت در وردپرس استفاده کنید.

پس اگر شما هم در امنیت سایتتون دچار مشکل شدید و از سوی برخی افراد مورد حمله قرار می‌گیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با فعال کردن و اضافه کردن روش‌های امنیتی که در این مقاله با هم مرور می‌کنیم امنیت وردپرس را افزایش دهیم.

ادامه نوشته

چطور سرعت سایتمان را افزایش دهیم؟

یکی از مهم ترین دغدغه های امروز هر مدیر سایتی افزایش ورودی گوگل و کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجوگر است. گوگل هم اعلام کرده برای اینکه رتبه بهتری داشته باشید باید سرعت لود سایتتان را افزایش دهید. سایت هایی که رتبه لود بهتری دارند و کاربر زمان کمتری برای لود کردن آنها صرف می کند در نتایج بالاتر نمایش داده خواهند شد. اما برای افزایش سرعت لود سایت وردپرس چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

ادامه نوشته

پیدا کردن کلمات کلیدی کسب و کار برای سئو

در بازاریابی آنلاین، انتخاب کلمه کلیدی بسیار حیاتی خواهد بود. برای تحقیق کیورد با روش‌های کاربردی و ساده ی زیر می توانید بهترین و موثرترین انتخاب کلمه کلیدی را داشته  باشید. اما چگونه کیورد را پیدا کنیم و چگونه کلید واژه انتخاب کنیم؟! به طور کلی، یکی از مشکلات شایع کسب و کارها عدم آگاهی از کلیدواژه‌های هدف خود، برای بازاریابی آنلاین است. آن‌ها در ابتدای کار با این چالش روبه رو هستند که از چه کلمه کلیدی برای اهداف تجاری خود استفاده کنند و چه کلیدواژه‌هایی می‌توانند بهترین عملکرد را برای آن‌ها داشته باشد. در این مطلب به چگونگی استخراج و انتخاب بهترین کلیدواژه‌ها  برای هر کسب وکار می‌پردازیم.

ادامه نوشته

آینده طراحی وبسایت چیست؟ طراحی وب چگونه تغییر خواهد کرد؟

آینده ی طراحی سایت

 

طبعا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، اما روندهای کنونی نشان دهنده ی تحولاتی  در آینده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

ادغام هوش مصنوعی و چت بات ها

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات نسل ما، هوش مصنوعی است. رایج ترین پیاده سازی هوش مصنوعی در چت بات ها روی داده است. پلتفرمی که می تواند 24 ساعت 7 روز هفته مخاطب را درگیر کند. آنها سوالات متداول را پاسخ می دهند، شکایات را ثبت می کنند، و فضایی برای ارائه ی خدمات به مشتری مهیا می کنند. انتظار می رود تا پایان 2021، 47% از شرکت ها چت بات های خود را معرفی کنند.

با پیشرفت تکنولوژی چت بات های هوشمند می توانند بعنوان فروشندگان مجازی برای کاربران عمل کنند و این یک عصر جدید در طراحی وب است. تلفیق تداخل انسانی و کمک هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به نرمی جدید است.

 

ادامه نوشته

چطور ویدیوهای خود را سئو کنیم؟

اتفاقی که در دنیای امروز افتاده‌، این است که اگر کسی به دنبال یک موضوع خاصی باشد دیگر به دنبال خواندن یک متن نیست بلکه بیشتر تمایلش برای دیدن یک ویدیو در رابطه با آن موضوع است. به طور کلی ویدیوها با احساسات آدم‌ها بیشتر ارتباط می‌گیرند و ماندگاریشان در ذهن بیشتر است. پس اگر قصد تولید یا بارگذاری محتوای ویدیویی دارید تا مخاطبانی را به سمت خود یا کسب‌وکارتان جذب کنید علاوه بر رعایت اصول تولید محتوای ویدیوییِ با کیفیت باید اصولی را هنگام بارگذاری ویدیو، نیز رعایت کنید تا ویدیوی شما در نتایج جستجوهای کاربران بالا بیاید. با توجه به اینکه آپارات بخش بزرگی از نتایج جستجوی  فارسی را در گوگول به خود اختصاص داده‌است لازم دانستم تا نکاتی را برای بارگذاری محتوای ویدیویی و بهتر دیده‌شدن ویدیو اینجا برای شما دسته‌بندی کنم.

صفحاتی که از ویدیو برخوردار هستند، معمولا رتبه های خوبی را کسب می کنند و مخاطبان تمایل بیشتری به مشاهده این قبیل صفحات دارند. در آپدیت های جدید گوگل نیز به این نکته اشاره شده است. خوب است بدانید که گوگل پیشنهاد می کند هر وب سایت یک بخشی شامل ویدیو داشته باشد و توصیه می کند که این ویدیوها حتما توسط افرادی که مدیر سایت هستند تهیه شده و منحصر به فرد باشند.

optimize video for seo

سئو ویدیو چیست؟

برای اینکه ویدیو در سایت خود قرار دهید می بایست قواعدی را رعایت نمایید. به مجموعه قواعد و اقداماتی که در خصوص بهینه سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو انجام می شود، اصطلاحا سئو ویدیو می گویند.

 

نکات کلیدی در سئو ویدیو

 محل مناسب برای بارگذاری ویدیو 

برای بارگذاری ویدیو در سایت دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از سایت های اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتیوب و یا آپارات می باشد. بدین صورت که شما ویدیو مورد نظرتان را در این سایت ها بارگذاری نموده و به ازای آن یک کد آی فریم دریافت می کنید و در سایت خود قرار می دهید. در این حالت ویدیو در سایت شما نمایش داده می شود اما وقتی کاربران ویدیو را play می کنند، ویدیو را در سایت آپارات و یا یوتیوب مشاهده می کنند. دقیقا همان جایی که ویدیو را بارگذاری نموده اید!

روش دوم این است که ویدیو را مستقیما در سایت خود بارگذاری نمایید. در این حالت کاربران مستقیم ویدیو را از سایت شما مشاهده می کنند. این روش برای سئو سایت بسیار بهتر از روش اول می باشد. ممکن است تصور شما این باشد که اگر ویدیو را در سایت آپارات و یوتیوب بارگذاری نمایید در فضای هاست خود صرفه جویی نموده و هزینه ها را کاهش داده اید، این تفکر درست است اما خوب است بدانید که در این حالت شما دارید سئوی سایت آپارات و یوتیوب را بهبود می بخشید نه سئوی سایت خودتان را!

بنابراین بهتر است از روش دوم برای بارگذاری ویدیوها استفاده نمایید تا گوگل صرفا سایت شما را مد نظر قرار دهد و در نتایج جستجو دیده شوید.

 

فرمت مناسب ویدیو

هدف از سئو در واقع راحتی کاربران است و توجه داشته باشید که می بایست بهینه سازی سایت را برای کاربران انجام دهید نه گوگل! زیرا گوگل هر سایتی را که کاربران بازخورد خوبی نسبت به آن نشان دهند، تایید و در نتایج جستجو نمایش می دهد. فرمت های mp4 و webm بهترین فرمت ها برای بارگذاری ویدیو در سایت می باشند. فایل های mp4 معمولا کیفیت خوب و حجم کمی دارند، شناخته شده تر هستند و توسط اکثر دستگاه ها و مرورگرها پشتیبانی می شوند.

 

استفاده از تصویر بندانگشتی برای ویدیو

برای ویدیوها یک تصویر بندانگشتی (Thumbnail) اختصاص دهید. این تصویر می بایست مرتبط با موضوع ویدیو، کم حجم و البته بسیار با کیفیت باشد. کاربران در ابتدا این تصویر را مشاهده می کنند پس باید تصویر به گونه ای باشد که آن ها را ترغیب به مشاهده ی فیلم نماید.

 

اشتراک ویدیوها در شبکه های اجتماعی

سعی کنید ویدیوها و محتوای سایت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و ... به اشتراگ بگذارید. اینکار به شدت تاثیر مثبتی در بهبود سئوی سایت خواهد گذاشت زیرا به طور غیر مستقیم مخاطبان زیادی را جذب می کنید.

 

حجم و کیفیت ویدیو 

ویدیویی که کیفیت نداشته باشد، توسط کاربران دیده نمی شود. اگر در سایت خود از ویدیوهایی با کیفیت کم و حجم بالا استفاده نمایید نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه به شدت روی سئو سایت تاثیر منفی میگذارد زیرا نرخ پرش کاربران از سایت شما را بالا می برد و در نتیجه ترافیک سایت کاهش می یابد.

 

عدم استفاده از ویدیوهای طولانی

بخاطر داشته باشید که طول محتوای ویدیویی نباید از یک حدی بیشتر باشد. تصور کنید ویدیویی برای آموزش یک بخش از سایت خود تهیه نموده و بارگذاری کرده اید. چنانچه این ویدیو خیلی طولانی باشد مثلا 1 ساعت، عموما کاربران از دیدن آن صرف نظر کرده و به دنبال ویدیویی می روند که کوتاه تر باشد و زودتر آن ها را به هدف برساند. برای نمونه ای دیگر، فرض کنید ویدیویی برای معرفی یک محصول در سایت قرار داده اید و این ویدیو در 20 دقیقه محصول را معرفی می کند. بدیهی است که زمان زیادی است و کاربران تا انتها ویدیو را دنبال نمی کنند. بنابراین بسته به کاربرد و هدف ویدیو می بایست طول و مدت زمان آن نیز مناسب در نظر گرفته شود. هر چه ویدیو کوتاه تر و هدفمندتر باشد کاربران تمایل بیشتری به مشاهده، اشتراک گذاری و همین طور دانلود آن خواهند داشت.

 

عدم استفاده از ویدیوهای تکراری در صفحات

از ویدیوهای تکراری در صفحات سایت خود استفاده نکنید. ویدیوها باید مرتبط با موضوع صفحه قرار داده شوند و استفاده از ویدیوهای تکراری تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما ندارد.

 

درج عنوان و توضیحات مناسب برای ویدیو

حتما یک عنوان مرتبط برای ویدیو خود انتخاب کنید. توضیحات در ویدیو بسیار مهم است. سعی کنید از عبارات کلیدی استفاده شده در ویدیو، در توضیحات نیز استفاده نمایید.

 

عوامل تاثیرگذار در سئو محتوای ویدیو در آپارات :

  • شناخت تاثیر Metadata‌ها
  • عنوان ویدیو
  • توضیحات ویدیو
  • برچسب‌ها
  • دسته‌بندی‌ها 
  • لیست‌های پخش

 

متادیتا در یک ویدیو چیست؟

به طورکلی در ویدیو‌ها Metadata‌ها، همان مشخصات و اطلاعات ویدیویی مانند عنوان ویدیو، برچسب‌ها و توضیحاتی است که هنگام بارگذاری برای یک ویدیو ثبت می‌کنیم. گوگل یا هر موتور جستجویی از روی این اطلاعات ویدیو شما را در نتایج جستجوی کاربران بالا می‌آورد. همچنین خود آپارات از روی این اطلاعات، ویدیوهای مختلف را  به شما و دیگر کاربران پیشنهاد می‌دهد. عکس زیر صفحه بارگذاری ویدیو در آپارات است. در ادامه اهمیت و نحوه پرکردن هر قسمت را برایتان توضیح دهم.

صفحه بارگذاری ویدیو در آپارات

صفحه بارگذاری ویدیو در آپارات

 

شاید همیشه پرکردن این بخش برایتان سخت و غیرضروری است اما اگر اطلاعات درستی به ویدیو ضمیمه کنید، هم بر SEO ویدیو بسیار تاثیر می‌گذارد، هم به موتور جستجوی آپارات و بهینه سازی فرآیند پیشنهاد ویدیوها به کاربران کمک خواهدکرد.

 

پر کردن بخش توضیحات ویدیو

یک توضیح قوی به مخاطبان باید بگوید که از ویدیو چه انتظاری داشته‌باشند و به الگوریتم‌‌های آپارات کمک کند محتوای شما را به دیگر کاربران درست پیشنهاد دهد.

  • ​​در نوشتن توضیحات ویدیو محدودیت 550 کاراکتر(حروف) دارید که پیشنهاد می‌شود، در 20 تا 25 حرف اول  کلمات کلیدی خود را بنویسید.
  •   ​​توضیحات هر ویدیو بیشتر از آن‌که در آپارات مفید باشد برای نتایج جستجوی کاربران در گوگل مفید است؛ یعنی اولین جمله‌ای که در توضیحات می‌نویسید بسیار مهم است و در نتایج جستجو بالا می‌آید. پس باید مطمئن شوید که این توضیحات با عنوان ویدیو در هماهنگی کامل هستند و همدیگر را کامل می‌کنند و بهتر است بدانید که محدودیت حروف در موتور جستجوی گوگل حدودا 120 است پس پیشنهاد می‌شود طوری تنظیم کنید که جمله‌‌‌ای نصفه نماند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید توضیحات فیلم نصفه مانده‌است مدیریت این جمله‌بندی در این 120 کاراکتر بسیار مهم است

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید توضیحات فیلم نصفه مانده‌است مدیریت این جمله‌بندی در این 120 کاراکتر بسیار مهم است

 

  • باتوجه به عکس بالا و نکته قبلی  اگر می‌خواهید در توضیحات به کاربران خود بگویید که شما را دنبال کنند بهتر است در آخر بخش توضیحات از آن استفاده کنید. 
  • از کپی کردن عنوان و ردیف کردن کلید کلمات مهم بدون جمله‌بندی در بخش توضیحات خود‌داری کنید.
  • در بخش توضیحات ویدیو  آدرس کانال‌، شبکه‌های اجتماعی‌ یا وبسایت خود را در اختیار کاربران بگذارید تا ارتباط کاربر با شما ادامه پیدا کند.
  • اگر اطلاعات اضافی مرتبط با ویدیوی خود دارید چیزی که به ویدیو شما اعتبار ببخشد یا محصولات دیگری که محتوای شما را کامل می‌کند آن را خیلی مختصر در توضیحات بیاورید. برای مثال، ویدیوی شما در مورد ساخت یک ساز توضیح می‌دهد بهتر است به کاربران بگویید که شما ویدیوهای دیگری در رابطه با سازهای دیگر دارید.
  • اگر ویدیوی شما طولانی است، به کاربران کد‌های زمانی ارائه دهید تا آن‌ها بتوانند به قسمت‌های مهم ویدیو شما دسترسی پیدا کنند، این روش  به خصوص برای ویدیوهای آموزشی بسیار مفید است. برای مثال، می‌توانیم در یک ویدیوی آموزش ریاضی بگوییم: دقیقه 25 آغاز فصل ضرب دکارتی، دقیقه 48 آغاز فصل ترکیبیات و…

نقش برچسب‌ها در بارگذاری ویدیو

برچسب‌ها، کلمات کلیدی و عباراتی توصیفی‌ هستند که کمک می‌کنند تا ویدیوها بهتر پیدا و دسته‌بندی شوند. شما می‌توانید مجموعه‌ای از برچسب‌ها را برای ویدیو‌های خود به کار ببرید.

  • آن دسته از کلمات کلیدی‌‌ را که احتمال می‌دهید کاربران جستجو می‌کنند، انتخاب کنید، حتی اگر ترکیبی از  چند کلمه باشد. توجه داشته باشید که برچسب‌ها همان هشتگ‌ها هستند پس بیشتر از سه کلمه نباشد و تایپ و تلفظ آن‌هاساده و راحت باشد.
  • قبل از انتخاب کلمات کلیدی حتما یک بار آن را جستجو کنید تا نتیجه جستجو برای آن کلمات را ببنید و مطمئن شوید محتوای ویدیویی شما در کنار ردیف محتواهای مرتبط و مناسب قرار می‌گیرد.
  • کلمات کلیدی را طوری انتخاب کنید که محتوای داخل ویدیوها را تا حدودی تعریف کند.
  • از استفاده‌کردن برچسب‌های غیرمرتبط خود‌داری کنید زیرا ویدیو شما را یک اسپم جلوه می‌دهد. 
  • ​​توجه‌داشته‌باشید، برای یک ویدیو تنها می‌توانید از 5 برچسب استفاده کنید. پس برای مثال اگر 8  کلمه خوب برای برچسب شدن در نظر گرفتید، اولویت انتخاب خود را روی آن‌هایی بگذارید که بیشتر جستجو می‌شوند و کوتاه‌تر و ساده‌تر هستند.
  • در نظر داشته‌باشید برچسب‌های فارسی در اولویت هستند زیرا کاربران در وب فارسی اول کلمات فارسی را جستجو می‌کنند.
  • همچنین همان کلمات کلیدی‌ را که در عنوان و توضیحات استفاده کردید، دوباره به صورت برچسب به کارببرید تا همخوانی بین عنوان، توضیحات و برچسب‌ها محتوای شما را در موتور جستجو،  بهتر بالا بیاورد.

 

منابع: aparat.design و radcom.co

9 نکته اساسی برای بهبود طراحی سایت در سال 2021

مصورسازی داده: دوستیابی و تاثیرگذاری روی مردم با داده ی دقیق

 

صفحه اصلی

9 نکته اساسی برای بهبود طراحی سایت در 2021

نکات طراحی سایت

 

در 5 ثانیه پس از فرود به سایت شما، آیا بازدیدکننده می تواند بفهمد شما چه می کنید؟ آیا براحتی می تواند به بخش بلاگ برود اگر بخواهد؟ آیا ساختار تعرفه های قیمت شما براحتی قابل فهم است؟ آیا نرخ پرش سایت شما پایین است؟

اگر پاسخ شما به این سوالات «نه» هست، زمان آن رسیده است که یک نگاه جدی به بازطراحی و بهینه سازی خود بیاندازید.

بی توجهی به تجربه ی کاربر می تواند براحتی نادیده گرفته شود اما یک وبسایت موفق، علاوه بر محتوا به این تجربه نیز توجه دارد.

قطعا شما نمی خواهید زمان زیادی را صرف نوشتن محتوا و نشر آن توی بلاگتان کنید در حالیکه بدلیل نواقص طراحی و مشکلات ساختاری به این محتوا توجهی نمی شود.

در اینجا به 12 نکته ی اصلی که بایستی در بازطراحی سایتتان رعایت کنید اشاره می کنیم تا بازدیدکنندگان را از دست ندهید.

  1. برنامه داشته باشید

با کشیدن نقشه ی سفر مشتری شروع کنید. از زمانی که سایت را بازدید می کند تا زمانی که مشتری می شود.

وقتی این کار را می کنید، به این فکر کنید که آنها چه صفحه هایی را می بینند، چه محتوایی را قرار است بخوانند و با چه پیشنهاداتی قرار است تبدیل شوند.

درک این موضوع کمک می کند سایتی طراحی کنید که به تولید سرنخ در قیف فروش منتهی شود.

اگر CRM ندارید سعی کنید از مشتریان بخواهید تا از تجربه ی خود با شما صحبت کنند، سپس بر اساس آن استراتژی خود را بچینید. این مشخص می کند که نقاط حساس وبسایت شما کجا هستند که کاربر با آنها تعامل می کند.

 

  1. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

برخی المان های سایت شما می توانند باعث انحراف در ارزش و پیامی شوند که شما سعی در انتقال آن دارید. انیمیشن های پیچیده، محتوای طولانی و عکس های دست دوم، بخشی از این المان ها هستند.

با مخاطبی که رنج توجهش تنها 8 ثانیه است، بایستی بشدت موضوع را ساده کنید که مخاطب چه چیزی از صفحه ای که در حال مشاهده ی آن است، عایدش می شود.

در همین راستا بایستی فونت، رنگ ها، تصاویر و آیکن های مشخص برای برند داشته باشید و از آنها در طراحی استفاده کنید. استفاده از فونت ها و رنگهای مختلف می تواند پیام شما را منحرف کرده و برای مردم سردرگمی بصری ایجاد کند. همچنین مهم است که از انیمیشن های زیادی در صفحه استفاده نکنید. اسکرول کردن صفحه ای که هر دکمه در حال خاموش روشن شدن است و هر بخش انیمیشن خاص خودش را دارد، می تواند حوصله سر بر باشد و مخاطب را از مطالعه ی آنچه باید بخواند، منحرف کند.

بایستی بدانید که توجه کاربر را به چه سمتی می خواهید جلب کنید و به چه ترتیبی. ترکیب رنگ ها می تواند به این موضوع کمک کند.

 

  1. تصدیق اجتماعی را اضافه نمایید

همیشه در خرید آنلاین به سراغ محصولاتی می رویم که 4 تا 5 ستاره از کاربران گرفته باشند و تجربه ی خوشایندی از استفاده ی آن کامنت کرده باشند. با مشاهده ی این بازخوردهاست که اعتمادمان جلب می شود تا کالایی را بخریم. همین تاثیر برای محصول، خدمت و وبسایت شما نیز صادق است. تحقیقات نشان می دهد اگر کاربران بازخوردهای تاثیرگذاری از افراد واقعی ببینند، احتمال خریدشان 58% بیشتر می شود.

اول از همه بایستی به فرمت این بازخوردها فکر کنید. تجربه نشان داده است که بازخوردهای ویدیویی بهترین هستند. چون ارتباط انسانی قوی تری با دیدن چهره و شنیدن صدای افراد واقعی، ایجاد می شود.

اگر می خواهید بازخورد متنی در سایت بگذارید، بهتر است عنوان شغلی فرد و سازمانش را نیز معرفی کنید.

نکات مهم طراحی سایت

  1. دعوت به اقدام قرار دهید

مادامی که بازدیدکننده به سایت شما آمد، بایستی به جاهایی از سایتتان که منجر به تعامل وی با شما می شود، هدایتش کنید. مردم تنبل هستند، پس کارشان را ساده کنید. آنها را در مسیر درست قرار دهید تا درگیر آنچه به دنبالش هستند نشوند.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود طراحی سایتتان در این راستا، قرار دادن هوشمندانه ی دعوت به اقدام ها در جاهایی مثل هدر سایت است، یا پایین بخش هایی که نیاز به عملی دارند. اما هیچگاه سفر مشتری را فراموش نکنید. ساده ترین کار اینست که دکمه ی خرید محصول را همان ابتدا پیش روی کاربر قرار دهیم، اما اگر کسی آماده ی خرید نباشد، هیچ اقدامی انجام نخواهد داد.

مثلا اگر کسی برای این به سایت آمده است که بداند چه موادی برای ساخت یک کمد لازم است، این فرد احتمالا بیشتر بدنبال یادگیری و آگاهی از مشکل است. نباید او را دعوت به تماس فوری کنیم. به وی یک راهنمای جامع از ساخت این کمد ارائه بدهید. اینگونه احتمال تبدیل شدن وی بیشتر است.

زمانی که کاربر آموزش ببیند، شروع می کند به تصور شما بعنوان یک رهبر و این باعث می شود برای تحقیق راجع به خدمات شما احساس راحتتری داشته باشد.

 

  1. از تصاویر درستی استفاده کنید

توصیه می شود که از عکس های اوریجینال برای وبسایت خود استفاده کنید، اما اگر زمان تولید آن را ندارید، عکس های نخ نمایی که بسیاری سایت ها استفاده کرده اند را انتخاب نکنید. این برای اعتبار شما خوب نیست.

از عکس های زردی که مثلا افراد اغراق آمیز لبخند می زنند و به دوربین نگاه می کنند، یا گروهی از افراد کت شلواری که به آسمان پریده اند، دوری کنید.

در عوض از تصاویری که واقعی تر هستند با نور مناسب استفاده کنید. وقتی انتخاب کردید، بهتر است با سایت TinEye بررسی نمایید که چه تعداد افرادی از این تصویر در سایت خود استفاده کرده اند. اگر هزاران نفر بودند، بهتر است تصویر کمیاب تری را درج کنید.

همچنین تصویر بایستی به موضوع محتوای شما مرتبط باشد. عکاسی هوشمندانه به برند شما شخصیت می دهد.

 

  1. ناوبری مرتب

این موضوع بسیار حیاتی است که وقتی بازدیدکننده به سایت شما مراجعه می کند، دچار سردرگمی در پیدا کردن آیتم های مختلفی مثل خدمات و محصولات نشود. اگر بدلیل طراحی نامناسب سایت، براحتی نتواند آنچه می خواهد را پیدا کند، بسرعت آنرا ترک می کند و به سراغ رقیب شما می رود که تجربه ی کاربری بهتری را ایجاد نموده است. در همین راستا طراحی رسپانسیو بسیار مهم است که سایت شما در موبایل تغییرات شگرفی نکند. توجه به موبایل با توجه به حجم گسترش آن بسیار ضروریست.

  1. بگذارید بازدیدکننده در صفحه ی اصلی شما اسکرول کند

زمانی بود که صفحه ی خانه را بسیار بلند طراحی می کردیم و می توانستیم نگران اسکرول نکردن کاربر نباشیم. اما آن دوران گذشته است. تحقیقی در سال 2018 نشان داد، 74% از زمان بازدید یک سایت صرف دو بخش اولیه ی صفحه ی نخست می شود. یک قاعده ی خوب می تواند طراحی 3 تا 5 بخش باشد که به کاربرها کمک کند با بخش های مختلف کار شما آشنا شوند. می توانید در هریک از این بخش ها دکمه ای به صفحه ای تازه قرار دهید. بدین وسیله کاربر به صفحات بیشتری سر می زند و زمانی که روی سایت شما صرف می کند، افزایش می یابد. حالا این بخش ها چه می توانند باشند؟ به بعضی از مهمترین ها اشاره می کنیم:

  • ارزش پیشنهادی شما
  • ویدیوی معرفی
  • مختصری از خدمات
  • درباره ی شرکت
  • توصیه نامه ها
  • محتوا

 

  1. از فضای خالی نترسید

فضای خالی یک المان ضروری در طراحیست که کمک می کند صفحه را تکه تکه کرده و خوانایی آن را بالا ببرید.

بخش هایی که به هم مرتبط نیستند را باید با فضای خالی تفکیک کنید. این به کاربران کمک می کند که روی هر بخش وبسایت بطور اختصاصی توجه کنند. و بسیار در هدایت چشم کاربر به سمت اطلاعات مهم مثل دعوت به اقدام یا ارزش پیشنهادی موثر است.

 

  1. بهبود و تداوم

سایت شما بایستی یک بخش زنده و تکاملی در شرکت شما باشد نه راکد. بهبود مداوم سایتتان می تواند منجر به بهبود تعامل، زمان ماندن و دیدن صفحات شود. اما اینکه بدانید چه راهکاری برای بهبود سایتتان بهتر است کار سختی است. اینجا جاییست که A/B تست به کار می آید. داشتن دو نسخه ی مختلف از یک صفحه جهت تست، می تواند مشخص کند که چه بخش هایی برای کاربران دردسر ایجاد می کنند.

AB تست می تواند مشخص کند که محتوای هر صفحه، چه تاثیری در مانایی کاربر یا تعامل با وی دارد.

تغییرات جزئی مثل رنگ دکمه ها و هدرها نیز می تواند در نرخ تعامل تاثیر بسزایی داشته باشند.

 

نکاتی که گفته شد، می توانند باعث تحولات عظیمی در نرخ تعامل، تبدیل و بازدید سایت شما شوند، پس بد نیست به بازطراحی سایت خود فکر کنید.

 

منبع:impactplus.com/blog    ترجمه: امیرحسین باغبان

مصورسازی داده: دوستیابی و تاثیرگذاری روی مردم با داده ی دقیق

15 سوال رایج درباره سئو که خجالت می کشیدید بپرسید!

چطور یک محتوای زیربنایی تولید کنیم که گوگل و مخاطبین شما دوستش داشته باشند؟

سایت های درج آگهی رایگان

در اینترنت سایتهای آگهی رایگان زیادی وجود دارد. کاربران برای معرفی محصولات و خدمات خود میتوانند از این سایتهای استفاده کنند. معرفی خدمات از طریق این دسته از سایتها یکی از قدیمی ترین و کم هزینه ترین روش های معرفی خدمات و یا فروش محصولات یا همان بازاریابی اینترنتی به شمار می آید. ما به آن دسته از دوستان که قصد دارند شروع به تجارت و کسب درآمد از اینترنت کنند توصیه میکنیم از خدمات اینگونه سایتها نیز استفاده کرده و محصولات یا خدمات خود را در سایت های درج آگهی ثبت نمایند .

یک سری نکات مهم در ثبت آگهی ها وجود دارد که اگر رعایت شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

  • سعي شود در ثبت آگهي ها از نوشته های جذاب و کاربر پسند استفاده شود كه خواننده  ترغيب شود  ادامه مطلب را بخواند .
  • بروز رساني آگهي ها با يك برنامه منظم صورت پذیرد . زيرا اين كار با توجه به تجربه اي كه داشته ایم باعث بالا رفتن تعداد بازديد از آگهي ميگردد .
  • عنوان آگهی  را با کلمات کلیدی مربوط با موضوع آگهی انتخاب نمائيد. همچنین سعي گردد در متن آگهی از کلمات کلیدی استفاده شود .
  • در تمامی این سایتها بایستی در ابتدا ثبت نام کرد تا اجازه ثبت آگهی داده شود . این کار حداکثر یک دقیقه وقت شما را خواهد گرفت که قطعا ارزش آن را دارد.

 

مزایای درج آگهی رایگان در بهترین سایت آگهی رایگان

در این قسمت سعی داریم به مزایای درج آگهی رایگان در بهترین سایت آگهی رایگان اشاره کنیم. البته این قسمت تنها به یک سایت خاص اشاره ندارد بلکه به طور کلی به بیان مزایای درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر اشاره خواهد شد:

  • دسترسی راحت‌تر: یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر، دسترسی راحت به تبلیغات در اینگونه سایت‌ها است. برای دسترسی به تبلیغات ثبت شده در اینگوه سایت‌ها به راحتی می‌توانید وارد سایت شوید و بروزترین آگهی‌ها و تبلیغات را مشاهده کنید.

  • دسترسی وسیع و گسترده: برای دسترسی به تبلیغات این سایت‌ها به راحتی می‌توانید از هر جای ایران که باشید نام سایت مورد نظر را جستجو کرده و سپس نام شهر مورد نظر را وارد کنید تا در نهایت به تبلیغ مورد نظر خود برسید.

  • تبلیغات مدت زیادی در دسترس هستنند: اگر به درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر، بپردازید، خواهید دید که برخی از این سایت‌ها آگهی‌های تبلیغاتی را تا یک ماه ثبت می‌کنند مانند سایت دیوار و برخی نیز همچون سایت نیازپرداز و سایت آگهی 24 و یا سایت تبلیغاتی ایستگاه برای مدت بسیار طولانی این آگهی‌ها را در آرشیو خود ثبت می‌کنند.

  • کاملا مقرون به صرفه: درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر نه تنها هیچ هزینه‌ای ندارد بلکه تنها نیازمند ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری است. این کار به راحتی و کمتر از 60 ثانیه انجام خواهد شد. البته امکانات ویژه‌ای در تمامی سایت‌ها برای کاربرانی که خواهان امکانات ویژه برای آگهی‌های خود مانند لینک دهی به سایت اصلی و یا نمایش آگهی در صفحات اصلی و بالاتر همه و همه امکاناتی است که با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم امکان پذیر است.

  • دسته‌بندی مشخص آگهی‌ها: هنگامی که مخاطبان برای موضوعات خاصی به دنبال آگهی هستند با ورود به سایت‌های معتبر و انتخاب دسته آگهی‌ها می‌توانند به راحتی به آگهی مورد نظر خود دست پیدا کنند. همچنین در بیشتر این سایت‌ها، امکان انتخاب محدوده قیمت و سایر مشخصات با استفاده از فیلترهای مخصوص وجود دارد. همچنین امکان انتخاب یک شهر خاص و مشاهده مشخصات آگهی‌های همان شهر به راحتی وجود دارد. 

  • قابلیت به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی: در بسیاری از سایت‌های معتبر امکان فرستادن آگهی‌ها برای دیگر مخاطبان و یا به اشتراک گذاشتن این پیام‌ها با سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد. این کار به راحتی در این سایت‌ها قابل انجام است. 

به طور کلی باید گفت درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر یکی از روش‌های موثر و البته نه چندان جدید در دنیای بازاریابی اینترنتی است. بسیاری از این سایت‌های معتبر برای تبلیغات شما تاریخ انقضایی تعریف می‌کنند برای مثال در سایت دیوار، آگهی‌های رایگان شما یک ماه تاریخ انقضا دارند و پس از آن در سایت نمایش داده نخواهند شد. البته این مطلب اصلا نباید شما را نگران کند زیرا هر زمان که بخواهید می‌توانید آن آگهی را قبل از اتمام تاریخ انقضا پاک کرده و دوباره آن را ثبت کنید و یا اینکه با پرداخت هزینه اندکی، آگهی مورد نظر خود را نردبان کرده تا باعث شوید رتبه بالاتری در سایت پیدا کند و دوباره در جایگاه بهتری نمایش داده شود.

معرفی سایتهای ثبت آگهی رایگان

  1. ایستگاه
  2. ایفروش
  3. پیام سرا
  4. آگهی آریا
  5. ویستا
  6. نوین تبلیغ
  7. نیازپرداز
  8. شیپور
  9. نیازمندیها
  10. آگهی 24
  11. لوکوپوک
  12. پست آگهی
  13. نیازمندی های شهر
  14. ایران تجارت
  15. دیوار

دیوار بدون شک یکی از بهترین سایت تبلیغات رایگان و اپلیکیشن نیازمندی‌ های اینترنتی و بستری برای خرید و فروش کالاهای نو و مستعمل و همچنین ارائه خدمات در کشور است، که فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرده است. حسام آرمندهی از کارآفرینان کشور و از بنیانگذاران این مجموعه با نام شرکت آگه‌ پردازان هوشمند می‌ باشد.
در سال 1396 مردم 50 شهر بزرگ می توانستند آگهی خود را با توجه به محل زندگی خود ثبت کنند. وب سایت دیوار مسیر پیشرفت را خیلی زود طی نموده و توانسته علاوه بر ایران، دیوار افغانستان با امکان ثبت آگهی های شهرهای کابل، هرات، قندهار و مزار شریف را فراهم نماید.

تنها محدودیت دیوار رعایت نکردن قوانین آن است و افزایش تعداد آگهی های ثبت شده اهمیتی ندارد. دیوار دارای بخش های مختلف در خصوص محل زندگی کاربران است که از سردرگمی کاربران جلوگیری میکند. با ورود به سایت دیوار یا اپلیکیشن دیوار باید شهر مورد نظر را انتخاب کنید و تمام نتایج آن شهر را مشاهده کنید.

یکی از مهمترین نکات سایت دیوار درج آگهی رایگان بدون نیاز به ثبت نام می باشد. همچنین در سایت دیوار تفاوتی در ارائه آگهی های رایگان و غیر رایگان وجود ندارد.

امکانات سایت دیوار

  • دسته بندی انتخاب شهرها.
  • دسته بندی املاک.
  • دسته بندی وسیله نقلیه.
  • دسته بندی لوازم الکترونیکی.
  • دسته بندی خدمات، مربوط به خانه.
  • دسته بندی وسایل شخصی، سرگرمی و فراغت.
  • دسته بندی اجتماعی و کسب و کار.
  • دسته بندی استخدام و کاریابی.

 

با وجود این اگر بخواهیم بهترین سایت آگهی رایگان یا بهترین سایت تبلیغات رایگان در  اینترنت را انتخاب کنیم، باید گفت انتخاب یک سایت به عنوان بهترین سایت کار سختی است اما به طور کلی می‌توان گفت هنگامی که عبارت درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر را جستجو می‌کنید به سایت‌هایی که در صفحه اول و به خصوص در رتبه اول تا سوم گوگل بالا می‌آیند، دقت کنید. این سایت‌ها همان سایت‌هایی هستند که ترافیک و بازدید زیادی دارند و توانسته‌اند در این زمینه به نسبت سایر سایت‌ها موفق عمل کنند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به دیوار، شیپور، نیازمندیها و ایران تجارت اشاره کرد. همچنین به منظور تولید محتوا برای متن آگهی خود می‌توانید از شرکت‌های زیادی که در این زمینه فعال هستند مانند رایا مارکتینگ کمک بگیرید. 

 

ابزارهای سئو

سئوی فنی یا تکنیکال چیست؟

صفحه اصلی بلاگ

ابزارهای سئو

آشنایی با ابزارهای سئو می تواند به شما کمک کند تا شما با استفاده از این ابزار ها بتوانید صفحات وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید، این ابزار های تخصصی در واقع در بخش سئو خارجی به شما کمک می کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارهای کاربردی و تخصصی سئو بیشتر آشنا شویم.

 

معرفی ابزارهای سئو

ابزارهای زیادی هستند که می توانند در جهت بهینه سازی صفحات برای موتور های جستجو به ما کمک کنند، اما برخی از این ابزار ها به صورت رایگان در اختیار ما هستند که ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم، برخی دیگر برای استفاده از آن ها باید هزینه ماهانه پرداخت کنیم، برخی دیگر هم به خاطر بحث فیلترینگ باید شما با استفاده از فیلتر شکن از آن ها استفاده نمایید.

اما در نهایت این ابزار های سئو هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید هم یک آنالیز دقیق نسبت به رقبای سایت خود داشته باشید، و هم ورودی وب سایت خود را بالا ببرید.

 

معرفی ابزارهای سئو

در این بخش با چند تا از بهترین و پرکاربردترین ابزار های سئو آشنا خواهید شد :

ابزار گوگل آنالیتیکس

این ابزار یکی از کاربردی ترین ابزارهای سئو سایت می باشد، که شما با کمک گوگل آنالیتیکس می توانید رفتار کاربران در وب سایت خود را مشاهده نمایید.

به عنوان مثال شما می توانید بررسی کنید که در طول یک مقطع زمانی مشخص مثلا در یک ماه گذشته کاربرانی که به صفحات وب سایت شما مراجعه کرده اند، مدت زمان ماندگاری آن ها در صفحات چقدر بوده است.

و یا این که لینک های داخلی که در صفحات وب سایت قرار داده اید، کاربران شما چقدر در صفحات سایت جابجایی داشته اند.

و همچنین می توانید مشاهده کنید که در چه مناطق جغرافیایی شما ورودی داشته اید، البته گوگل آنالیتیکس قابلیت های بسیار زیادی دارد.

ابزار گوگل آنالیتیکس

ابزار گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول هم یکی از ابزارهای کاربردی سئو است که به شما کمک می کند تا بتوانید رفتار ربات های گوگل در وب سایت خود را مشاهده نمایید.

سرچ کنسول به شما کمک می کند که بتوانید تعداد کلیک های وب سایت خود را مشاهده نمایید، و در مقاطع زمانی مختلف مثلا در یک ماه گذشته و یا در 6 شش ماه گذشته کلمات کلیدی شما در گوگل چه تعداد کلیک خورده، و یا خدمات شما در مقاطع زمانی مختلف چند بار توسط کاربران در صفحات مختلف گوگل دیده شده است.

در بخش زیر یک ویدئو آموزشی تهیه شده است که می توانید در این ویدئوی آموزشی با تنظیمات سرچ کنسول بیشتر آشنا شوید.

 

ابزار گوگل سرچ کنسول

ابزار google tag manager

گوگل تگ منیجر یکی دیگر از ابزار های سئو می باشد که می تواند اطلاعات دقیقی نسبت به رفتار کاربران به شما نشان دهد، به عنوان مثال شما وقتی که یک ویدئو آموزشی یا تبلیغاتی را در یکی از صفحات سایت خود می گذارید شاید برایتان جالب باشد بدانید که این ویدئو آیا توسط کاربران مشاهده می شود یا خیر.

یا مثلا یک دکمه و یا اکشن وقتی در وب سایت خود قرار می دهید، این ابزار می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید آیا کاربران روی اکشن مورد نظر شما کلیک می کنند یا خیر.

 

ابزار google tag manager

الکسا

الکسا یکی دیگر از ابزار های سئو می باشد که قطعا هر متخصص سئو به آن نیاز مبرم دارد، کمکی مهمی که این ابزار می تواند به شما بکند این است که دقیقا به شما نشان دهد که رقبای شما با چه کلماتی، با چه میزان سختی، و به چه تعداد ورودی را به سمت صفحات سایت خود هدایت می کنند.

شما اگر بخواهید سئو را یک میدان جنگ در نظر بگیرید، در واقع می توان گفت که الکسا می تواند ستون پنجم شما در سنگر سایت های رقیب باشد، و به شما نشان می دهد که رقبای شما با چه کلمات کلیدی دارند ترافیک می گیرند.

که شما هم می توانید از همان کلمات کلیدی و پرترافیک در تگ های HEADING صفحه خود استفاده نمایید، و نگارش محتوای صفحات وب سایت خود را در راستای این کلمات کلیدی و پرورودی بنویسید.

 

الکسا

ابزار Ahrefs

Ahrefs یکی از ابزار های پولی سئو است، یعنی شما باید برای استفاده از آن مبلغی را پرداخت نمایید، اما اطلاعات جامعی که این ابزار سئو در اختیار شما قرار می دهد شاید ارزشش را داشته باشد که بابت آن هزینه هم بکنید.

  • اطلاعات جامعی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از :
  • مشاهده مشخصات بک لینک و و داده های ترافیک جستجوی ارگانیک برای هر وب‌سایت
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی و داده ها مانند حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و کلیک ها
  • دریافت تصویری کامل از سلامت سئوی سایت

 

ابزار Ahrefs

ابزار SEMrush

اگر که علاقه مند به این موضوع هستید که همه ابزار های سئو را در یک ابزار جمع کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از ابزار SEMrush حتما استفاده نمایید.

اطلاعات مفیدی که این ابزار سئو در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از :

  • ردیابی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و بک لینک ها
  • زیر نظر گرفتن رقبا و تجزیه و تحلیل عملکرد آنها
  • ذخیره کردن جستجو ها و ارسال گزارش ها و به روز رسانی ها به ایمیل شما
  • انجام ممیزی سئوی سایت

 

ابزار SEMrush

Google Page Speed Insight

Google Page Speed Insight یکی ابزار های کاربردی سئو است که می تواند سرعت وب سایت شما را در حالت دسکتاپ و موبایل اندازه گیری کند، همانطور که می دانید امروزه مسئله سرعت وب سایت اولویت بسیار زیادی برای موتور جستجوی گوگل دارد.

شما با کمک ابزار Google Page Speed Insight می توانید متوجه این موضوع شوید که سرعت سایت شما نیاز به یهینه سازی دارد یا خیر.

 

Google Page Speed Insight

GTmetrix

GTmetrix یکی دیگر از ابزار های کاربردی سئو می باشد که می تواند فاکتور هایی مانند سرعت، حجم صفحات، و تعداد Requests ها را به ما نشان می دهد، همچنین تصاویر وب سایت ما که نیاز به بهینه سازی دارد را نسخه بهینه شده آن ها را خود gtmetrix در اختیار شما قرار می دهد، تا در وب سایت استفاده نمایید.

البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که برای اندازه گیری سرعت وب سایت ابزار Google Page Speed Insight کاربرد آمار دقیق تری در اختیار شما قرار می دهد، به دلیل این که این ابزار مختص خود گوگل است.

 

جی تی متریکس

گوگل وب مستر

ابزار گوگل وب مستردر کل دنیا طرفداران زیادی دارد ما نیزعاشق ابزار گوگل وب مستر هستیم. این ابزار رایگان قدرتمند، گزارشی از اطلاعات وب سایت ها، مانند کلمات کلیدی داده ها، کلیک و غیره را نشان می دهد، برای دریافت اطلاعات بیشتر به ابزارهای گوگل وب مستر مراجعه نمایید.

گوگل وب مستر

 

منبع: atgo.ir

SSL چیست و چه مزایایی دارد؟

اس اس ال مخفف عبارت Secure Socket Layer است. این عبارت که معنی آن به فارسی لایه اتصال امن است، قوانینی برای برقرار کردن یک ارتباط سیف و ایمن بین سرویس دهنده و گیرنده سرویس را شامل می‌شود که در فضای اینترنت صورت می‌گیرد.

در واقع کاربرد اصلی SSL به وجود آوردن امنیت در ارتباط هایی است که بین کاربر و وب سایت در جریان است.

SSL ضمانت امنیت داده های شما با رمز و پسورد است و این ضمانت با نوشته شدن https به جای http در قسمت یو آر ال مرورگر ها نشان داده می‌شود.

شاید تفاوت دو آدرسی که با https و http شروع می‌شوند تا کنون توجه شما را به خود جلب نکرده باشد اما همین حرف s اضافه به معنی امنیت مضاعف وب سایتی است که وارد آن می‌شوید.

البته تنها همین مورد نمی‌تواند برای اعتبار سنجی یک وب سایت کافی باشد. فاکتورهای دیگری نیز برای اثبات ایمن بودن یک وب سایت لازم است که در این مقاله مفصلا آن ها را شرح داده ایم.

برای خرید سایت آماده و فوری می توانید همین حالا اقدام کنید تا دردسری برای SSL نداشته باشید.

اس اس ال چیست

اهمیت گواهی اس اس ال در مثالی ساده

وقتی به سایتی وارد می‌شوید که نیاز به ثبت نام کردن دارد، باید یک فرم را پر کنید که در صورتی که آن وب سایت دارای گواهی نامه اس اس ال نباشد هکر ها به سادگی امکان این را دارند که به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و آن ها را هک کنند.

حال این اطلاعات می‌تواند شامل دیتا هایی بسیار ساده و بی اهمیت مثل اطلاعات وارد شده در یک وب سایت دانلود فیلم باشد یا می‌تواند موضوعاتی مهم و حیاتی مثل اطلاعات حساب بانکی شما باشد.

در صورتی که وب سایتی که به آن وارد می‌شوید گواهی نامه اس اس ال نداشته باشد، هکر ها معمولا به این روش عمل می‌کنند: برنامه ای غیر قابل شناسایی که معمولا هم حجمی بسیار پایین دارد روی سرور سایت قرار می‌دهند و بعد منتظر کاربر و درج اطلاعات توسط وی می‌مانند.

این اطلاعات که در نسخه برنامه تقلبی و کم حجم وارد شده است به سادگی برای هکر ها قابل مشاهده خواهد بود.

توجه داشته باشید که تمامی این موارد برای سایت های استاتیک دلالت می کند، برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک را مطالعه کنید.

مزایای SSL یا اس اس ال

وجود گواهی نامه اس اس ال در کسب و کار های انلاین به جز تضمین امنیت مزایای دیگری نیز دارد. برخی از مزایای اس اس ال عبارتند از:‌

وجود گواهی نامه اس اس ال باعث می‌شوند وب سایت شما حرفه ای تر به نظر بیاید.

دارا بودن گواهی نامه اس اس ال با توجه به ایجاد رتبه بالاتر در صفحات گوگل ( که در ادامه توضیح داده می‌شود ) باعث جذب بیش تر مشتری ها و مخاطبان می‌شود.

این که یک سایت گواهی نامه اس اس ال داشته باشد موجب افزایش مخاطب آن وب سایت شده و همین موضوع باعث زیاد تر شدن هر چه بیش تر فروش وب سایت می‌گردد.

داشتن یک گواهی نامه اس اس ال سبب می‌شود که از داده های ارسالی مطمئن باشید. امکان کلاه برداری با کد های تبلیغاتی که امروزه بین کلاهبرادارن اینترنتی بسیار رایج است در وب سایت های دارای گواهی نامه اس اس ال به هیچ عنوان وجود ندارد.

مواردی که تا اینجا ذکر شد چند نمونه تقریبا حاشیه ای بودند که به خوب به نظر رسیدن وب سایت شما کمک می‌کنند. اما در ادامه مقاله، مزایای اصلی اس اس ال که باعث افزایش امنیت وب سایت می‌شود را بررسی کرده ایم.

SSL از اطلاعات محافظت می‌کند

SSL از اطلاعات محافظت می‌کند

تا این جای مقاله تقریبا به این نتیجه رسیدیم که مهم ترین مزیت SSL محافظت کردن از اطلاعات شما است.

با نصب گواهی اس اس ال دیتایی که توسط کاربران فرستاده می‌شود قفل می‌شوند و این یعنی فقط کسی می‌تواند به آن ها دسترسی داشته باشد که خودش آن ها را رمزگذاری کرده است.

اس اس ال درواقع باعث تبدیل شدن دیتا به یک فرمت غیر قابل خواندن می‌شود که همین موضوع سبب می‌گردد که هکر ها برای بدست آوردن اطلاعات آن به مشکل و سختی بخورند.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که SSL چگونه موجب محافظت از اطلاعات شما می‌شود؟

  • با بررسی و چک کردن هویت پی سی از راه دور و به صورت ریموت
  • انتقال دادن اطلاعات شما به کامپیوتر ریموت
  • بررسی اورجینال بودن نرم افزار های مورد استفاده و گرفته شدن نرم افزار ها از ناشر اصلی نرم افزار
  • حفاظت کردن از نرم افزار ها و اپلیکیشن ها در برابر تغییرات
  • حفاظت کردن از نامه های شما در ای‌-میل ها و جی-‌میل ها
  • به وجود آوردن امکان گذاشتن پسورد برای دیتاها
  • به وجود آوردن یک ارتباط سیف در اینترنت

اس اس ال هویت شما را تأیید می‌کند

اس اس ال هویت شما را تأیید می‌کند

تقریبا همه ما داستان های زیادی راجع به انواع کلاهبرداری های اینترنتی شنیده ایم که بسیاری از ما را نسبت به کار کردن با وب سایت های مختلف بدبین کرده اند و یکی از دلایل آن نامشخص بودن فرد طرف معامله است که در صورت انجام کلاهبرداری غیر قابل پیگیری خواهد بود.

متاسفانه افراد سودجوی بسیار زیادی هستند که از فضای اینترنت برای شیادی و کلاهبرداری استفاده می‌کنند که گواهی نامه اس اس ال یک راه بسیار موثر برای جلوگیری از افتادن در دام این دسته از افراد است.

به این صورت که با داشتن این گواهی می‌توان وب سایت ایمن را از وب سایت غیر ایمن و متقلب تمییز داد.

نصب گواهی نامه اس اس ال پس از مراحلی برای احراز هویت انجام می‌شود که در طی این فرآیند اطلاعات شخصی که درخواست گواهی نامه برای وب سایت خود را دارد سنجیده می‌شود و تنها کسی قادر به دریافت این گواهی نامه خواهد بود که اعتبارش پس از احراز هویت تایید شود.

بعد از این که اعتبار تایید شد، یوزر ها می‌توانند مطمئن باشند که وب سایت تقلبی نیست و تعامل بین کاربر و وب سایت کاملا ایمن است.

 

SSL پیش‌نیاز اصلی دریافت نماد اعتماد دوستاره است

اعتماد کردن به وب سایت هایی که نماد الکترونیکی مربوط به کسب و کاری که به آن مشغول هستند را ندارند به سختی قابل اطمینانند. یکی از کار هایی که لازم است هر کسب و کار برای اثبات اعتبار خود به کاربران و مخاطبانش انجام دهد دریافت نماد الکترونیکی آن است.

نشان اعتماد الکترونیک در دو لول یک ستاره و دو ستاره به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار ها داده می‌شود که مهم ترین تفاوت بین این دو سطح، همین گواهی SSL است.

توجه داشته باشید که گرفتن نماد اینماد پروسه خاص خودش را دارد که در این صفحه گنجایش ندارد، برای اطلاعات بیشتر به صفحه دریافت نماد اینماد مراجعه کنید.

 

اس اس ال باعث تقویت حس اعتماد مشتری می‌شود

با توجه به مواردی که پیش از این ذکر کردیم این مورد کاملا توجیه پذیر است. زمانی که مشتری بداند که فرد مورد قرارداد او کاملا احراز هویت شده، اعتبار وی تایید شده است و همچنین دارای نماد الکترونیکی اعتماد می‌باشد، بسیار راحت تر از زمانی وارد معامله می‌شود که با یک وب سایت نا امن سر و کار داشته باشد.

به همین سبب وجود گواهی نامه SSL برای یک وب سایت فروشگاهی و کسب و کار های آنلاین جزو مهم ترین ضرورت ها است که می‌تواند تاثیری بسیار زیاد در روند رشد آن کسب و کار داشته باشد.

SSL باعث بهبود رتبه شما در نتایج موتور های جستجو می‌شود

SSL باعث بهبود رتبه شما در نتایج موتور های جستجو می‌شود

یکی از مهم ترین نکات در مدیریت کردن یک وب سایت بحث سئو و نمایش وب سایت در صفحات اول مرورگر افرادی است که کلمات مربوطه را در قسمت سرچ مرور گر خود جست و جو می‌کنند.

اس اس ال باعث بالا تر آمدن رتبه شما در نتایج موتور های جست و جو نیز می‌شود و دلیل آن هم ایمنی بیش تر وب سایت های دارای این گواهی است که ارتباطی مناسب تر برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

در واقع اس اس ال یکی از فاکتور های مهم رتبه بندی در گوگل محسوب می‌شود.

 

چگونه متوجه شویم که یک وب‌سایت گواهی اس اس ال دارد ؟

پیش تر ذکر شد که حرف S اضافه در ادرس وب سایتی که در قسمت یو آر ال (URL) نوشته می‌شود یکی از نشانه های وجود گواهی نامه اس اس ال در وب سایت است. یعنی وجود عبارت https به جای http در قسمت اول ادرس وب سایت.

به جز این مورد، وقتی وارد یک وب سایت دارای گواهی نامه اس اس ال می‌شوید، یک قفل کوچک و یک قسمت سبز رنگ روی نوار جست و جوی مرورگرتان مشاهده خواهید کرد.

برنامه نویسان به کمک زبان های برنامه نویسی سمت وب می توانند به خوبی این مفهوم را درک کنند.

البته بهتر است بدانید که هر دو مورد ذکر شده، یعنی S اضافه در قسمت ادرس وب سایت و همچنین قفل کوچک روی نوار جست و جو ممکن است به معنی یک گواهی نامه منقضی شده هم باشند.

برای اطمینان از معتبر بودن گواهی نامه اس اس ال باید روی قفل گوشه صفحه کلیک کنید و از قسمت اطلاعات گواهی نامه یا Certificate Information ، گواهی نامه اس اس ال آن وب سایت را اعتبار سنجی کنید.

ضمنا، نوار سبز رنگی که گوشه قسمت نوار یو ار ال ظاهر می‌شود تنها مربوط به یک نوع از گواهی نامه دیجیتال امنیت اس اس ال است که در ادامه مقاله انواع آن ها را معرفی کرده ایم.

 

شیوه رمزنگاری اطلاعات در ssl به چه صورت است

رمزنگاری اطلاعات در SSL با دو کلید انجام می‌شود. کلید پابلیک در اختیار مرورگر قرار می‌گیرد و کلید خصوصی رمز هایی است که فقط در اختیار سرور است و بدون داشتن اطلاعات آن استفاده از کلید عمومی یا پابلیک نیز غیر ممکن خواهد بود.

در واقع ارتباط بین کلید عمومی و خصوصی باعث می‌شود که هر یک به تنهایی بدون استفاده باشند و کارایی خاصی نداشته باشند.

جلسه اس اس ال با SSL Hand shake شروع می‌شود. SSL Hand Shake و یا دست تکان دادن پیغامی بسیار ساده است که به طرف سرویس گیرنده امکان این را می‌دهد که خود را به طرف سرویس دهنده دارای کلید عمومی نشان دهد. بعد از این مورد، پیغام SSL Hand Shake به هر دو طرف یعنی طرف سرویس گیرنده و طرف سرویس دهنده اجازه ایجاد کردن یک کلید متقارن را می‌دهد.

اس اس ال توانایی استفاده کردن از ترکیب رمز نگاری متقارن و غیر متقارن را دارد که رمزگذاری کلید های متقارن از رمزنگازی یک کلید پابلیک سریع تر صورت می‌گیرد ولی از زاویه ای دیگر، رمزنگازی کلید پابلیک احراز هویتی قوی تر خواهد داشت.

آیا پروتکل اس اس ال واقعاً امن است!؟

آیا پروتکل اس اس ال واقعاً امن است

داده های کاربران، بین سرویس دهنده ها و گیرنده سرویس ها رمزگذاری می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود که موقع انتقال یافتن از مسیر ها و کانال هایی که امن نیستند ( مثلا اینترنت، اینترانت و … ) نیز محافظت شده باقی بمانند و برای هکر ها غیر قابل فهم باشند. البته غیر قابل فهم بودن به معنی غیر قابل دسترس بودن نیست.

اما اس اس ال باعث می‌شود که اطلاعات به صورت فرمت هایی غیر قابل درک در بیایند که استفاده از آن ها برای هکر بدون داشتن رمز کاملا غیر ممکن خواهد بود. بنا بر این می‌توان گفت که پروتکل SSL واقعا امن است.

 

چگونه برای سایت خود گواهی SSL تهیه کنیم ؟

دریافت گواهی نامه اس اس ال برای وب سایت مستلزم این است که ابتدا نوع گواهی مشخص شود.

گواهی نامه های دیجیتال اس اس ال را به سه دسته کلی می‌توان تقسیم بندی کرد :

  • گواهی دیجیتالی از نوع DV SSL و یا Domain Validated SSL Certificate یا گواهی نامه تایید دامنه
  • گواهی نامه دیجیتالی از نوع OV SSL و یا Organization Validated SSl Certificate یا گواهی نامه تایید نام شرکت
  • گواهی نامه دیجیتالی از نوع EV SSL و یا Extended Validated SSl Certificate یا گواهی نامه تایید نام شرکت به همراه نوار تایید سبز رنگ و عنوان شرکت و یا سازمان ( این نوع از گواهی نامه همان موردی است که در مورد آن صحبت کردیم و تنها نوعی از گواهی نامه است که با دارا بودن آن یک نوار سبز رنگ در قسمت یو ار ال ظاهر می‌شود.)‌

تعداد گواهی نامه های مورد نیاز و همچنین دامنه هایی که باید ایمن سازی شوند نیز جزو موارد دیگری هستند که کاملا باید مشخص باشند. ثبت شرکت و سازمان در اس اس ال نیازمند تایید سازمان Organization Validation است.

بازه زمانی که گواهینامه شما باید اعتبار داشته باشد مورد دیگری است که باید مشخص شوند. بازه زمانی پیش فرض گواهی نامه استاندارد اس اس ال سه سال است اما در صورتی که تمایل به اعتبار گواهی نامه برای مدت طولانی تر باشید، باید نوع گواهی نامه را تغییر دهید.

هزینه های گواهی نامه های مختلف اس اس ال متفاوت است. البته برخی گواهی نامه های رایگان نیز وجود دارند که از اعتبار بالایی هم برخوردار هستند و معمولا دوره های تمدید آن ها نود روزه است. این در حالی است که بازه زمانی گواهی نامه های پولی سه ساله اعلام شد.

 

رابطه میان مرورگر و ssl

همان طور که گفته شد امنیت در وب سایت های دارای اس اس ال به شدت بالا است و این فاکتوری است که برای مرورگر ها و موتور های جستجو اهمیتی بسیار بالا دارد چرا که تقریبا می‌توان گفت این امنیت است که بقای آن ها را تامین می‌کند.

بنا بر این مرورگر ها موقع نمایش سایت هایی که گواهی نامه اس اس ال ندارند، پیغامی حاوی هشدار نیز نمایش می‌دهند که کاربر را از نا امن بودن وب سایتی که قصد ورود به آن را داشته اند با خبر نماید.

تحقیقاتی انجام شده که طبق آمار به دست آمده از آن چیزی در حدود هشتاد و پنج درصد از افراد با مشاهده کردن پیغام هشدار مبنی بر امن نبودن وب سایت از ورود به آن به طور کلی پشیمان شده و بازدید کردن از آن را ادامه نمی‌دهند.

بازدید کم تر از وب سایت ها به تدریج موجب پایین آمدن ادرس آن ها در لیست و عقب رفتن در صفحات مرور گر می‌شود. بنا بر این در صورتی که در وب سایتی که مدیریت می‌کنید از هر شکی از فرم استفاده می‌نمایید بهتر است حتما گواهی معتبر اس اس ال تهیه کنید تا بازدید سایت پایین نیاید.

در ادامه مقاله تعدادی از ارائه دهندگان گواهی نامه امن و پروتکل اس اس ال آمده است. البته شرکت های بسیار متعددی هستند که این گواهی نامه را ارائه می‌دهند ولی در این جا به آوردن نام پنج مورد از آن ها اکتفا کرده ایم.

  • Symantec
  • Comodo
  • Entrust
  • Digicert
  • Google Internet Authority

 

منبع: atgo.ir

مصورسازی داده: دوستیابی و تاثیرگذاری روی مردم با داده ی دقیق

صفحه اصلی

مصورسازی داده: دوستیابی و تاثیرگذاری روی مردم با داده ی دقیق

5dc9caebf37959 27892016

مارکترها عاشق گراف ها هستند. غالب اوقات ما داده های پیچیده را طوری مصور می کنیم که پیام ما را منتقل کنند و منجر به گمراهی نشوند.

چه در مورد انتخاب داده ها و چه در مورد نمایش آنها بایستی نکاتی را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم حمایت را جذب و موضع گیری ها را دفع کنیم.

نکته ی کلیدی یک گزارش خوب، انتقال پیام اصلی داده به زبان ساده و بدون جهت گیری است.

 

مخاطب خود را در نظر بگیرید

اولین قدم برای اینکه ببینید گزارش شما برای دیگران مفید است یا نه اینست که خود را جای آنها بگذارید. ابتدا از خود بپرسید این گزارش برای چه مخاطبی است؟

شاید لازم باشد قبل از طراحی گزارشتان با برخی از مردم صحبت کنید و تحقیق نمایید. می تواند یک مشتری، مدیر ارشد، همکار یا سهامدار خارج شرکت باشد. هرکس که هست، احتمالا می خواهد یک سری سوالات توسط داده ها پاسخ داده شود تا شما.

از آنها این سوالات را بپرسید:

چه سوالاتی را می خواهید این گزارش پاسخ دهد؟

دریابید که گیرنده ی گزارش نیاز دارد پاسخ به چه سوالاتی را توسط داده ی ارائه شده ی شما پیدا کند. مثلا می تواند این باشد که بداند بودجه بدرستی تقسیم بندی شده است یا نه. یا مثلا تمام کانال های مارکتینگ به کار گرفته شده اند یا نه.

اگر ندانید گزارش به چه باید پاسخ دهد، نگارش آن برایتان سخت خواهد شد.

اهداف کلیدی شما و معیارهای عملکردی کدامند؟

مطمئن شوید چه معیارهایی مهمند. از کنار گزارش ها می توان براحتی گذر کرد. چه KPIهایی اندازه گیری شده اند؟ کار شما چه تاثیری روی آنها گذاشته است؟

این معیارها را بطور مستقیم در گزارش خود بگنجانید تا سهامداران ببینند که فعالیت شما چه سودی برای آنها دارد.

به چه میزان با گزارشی که می دهم آشنایی دارید؟

مهم است که سطح درک و آشنایی گیرنده ی گزارش را درباره ی آنچه گزارش می دهید بدانید. آیا خودشان مارکتر هستند یا شما نوک پیکان هستید؟

مادامی که سطح درک آنها نسبت به موضوع را فهمیدید، می توانید تصمیم بگیرید چطور گزارش خود را طراحی کنید که در توضیح جزئیات واضح تر باشد. مثلا شاید لازم باشد یک واژه نامه یا پیوست هم اضافه کنید.

 

چه پیامی می خواهید القا کنید؟

آیا می خواهید ثابت کنید که کمپینی موفق بوده است؟ آیا می خواهید به روز شدن روندهای جدیدی را نمایش دهید؟

به گزارش بعنوان ابزاری برای مارکتینگ نگاه کنید و در نظر داشته باشید که چه پیامی را میخواهید منتقل کنید.

 

گزارش های شما ارزش کار شما را ثابت می کند

در کنار نمایش تمام چیزهایی خوبی که بدست آوردید، گزارش شما بهتر است آنچه یاد گرفته اید را هم پوشش دهد. این می تواند شامل پروژه ها یا کمپین هایی باشد که آنطور که شما انتظار داشتید عمل نکرده اند. صادق بودن در مورد آنچه کار نکرده است و اینکه چطور شما آن را در آینده تغییر می دهید، می توانید به وجهه ی شما بعنوان یک مارکتر متعهد و قابل اتکا کمک کند.

نمایش صرفا یک طرف داستان در گزارش ها، می تواند منجر به مکالمات ناخوشایندی در انتها بشود، زمانی که سهامداران می خواهند بدانند بودجه ی آنها کجا رفته است و چرا بعضی اهداف برآورده نشده اند.

 

تاثیرگذار جمع بندی کنید

یک حقیقت تلخ راجع به گزارش های مارکتینگ این است که همیشه خوانده نمی شوند. شاید کلی زحمت بکشید برای توضیح راجع به گراف ها و چارت های مختلف برای ایمیلی که هفته ها باز نمی شود.

یکی از روش هایی که گزارش های ما را برای خوانندگان جذاب می کند، کوتاهی آن است. برای یک مدیر که سرش شلوغ است، ارسال یک گزارش 15 صفحه ای چندان جالب نیست. راه حل این مساله خلاصه کردن درست است.

پیام اصلی را در صفحه ی اول بیان کنید. نکات کلیدی را بصورت خلاصه بنویسید و در صفحه ی اول فقط داده های مهم را بیاورید.

بقیه ی صفحات بایستی از آنچه در صفحه ی اول آمده است حمایت کنند.

 

تحلیل ارائه کنید بجای صرفا گزارش

گزارش داده ها در جای خود ارزشمند است، اما بهترین راه ارائه ی گزارش نیست.

هدف را روی تحلیل بگذارید. این تحلیل باید از پردازش داده ها بیاید. در روندهای داده عمیق تر شوید و به تاثیراتی که عوامل فصلی، اجتماعی و اقتصادی می توانند بگذارند دقت کنید.

برای گیرنده توضیح دهید که داده ها نشانگر چه هستند و خواننده را به سمت نتیجه ای که می شود از آنها گرفت، هدایت کنید.

 

داده ها را دقیق و بدون جهت گیری نگه دارید

گاهی سخت است که گزارش را بدون جهت گیری حفظ کنیم. در این راستا به نکات زیر توجه کنید:

  1. دیتا ست درستی را انتخاب کنید

اگر مثلا می خواهید موفقیت یک کمپین را نشان دهید، داده ای که می خواهید روی آن گزارش دهید بایستی فراتر از آنهایی باشد که شما روی آن تاثیر مستقیم داشته اید. مثلا اگر شما مسئول آوردن ترافیک اورگانیک به وبسایت بوده اید، اینکه صرفا از کانال گوگل آنالیتیکس گزارش دهید کافی نیست. اگز می خواهید یک گزارش مارکتینگ به درد بخور بدهید، اینکه پس از آمدن ترافیک چه اتفاقی در سایت شما افتاده است را هم می توانید لحاظ نمایید. می توانید گزارش هایی از Hubspot یا Salesforce بدهید که نشان دهید چه مقدار از این ترافیک به سرنخ یا مشتری تبدیل شده است؟

داده های شما بایستی بر مبنای اهداف کلی مارکتینگ بنا شده باشند. که این اهداف کم پیش می آید که صرفا آوردن ترافیک یا ایجاد آگاهی از یک محصول باشند. معمولا سود هم مهم است. پس بنوعی بهتر است از لحاظ سودآوری هم در گزارش خود جایگاهی درنظر بگیرید. این امر منجر به ایجاد تصویر بسیار بزرگتر از کارایی مارکتینگ شما می شود و شما را قابل اطمینان تر می کند.

همچنین از صحت داده ها و درستی در انتخاب آنها مطمئن شوید.

  1. بهترین روش مصورسازی داده را انتخاب کنید؟

استفاده از چارت ها یا گراف های نامناسب می تواند مخاطب را گمراه کند. فکر کنید که چه چیزی را می خواهید نشان بدهید؟ یا مرور زمان در آن مهم است یا نه. اگر مثلا می خواهید ارتباط اجزای مختلف یک موضوع را نشان دهید، پای چارت مناسب است. استفاده از درصد بجای رقم هم می تواند تصویر بهتری به مخاطب بدهد. همچنین چارت های خود را نشانه گذاری و یادداشت گذاری کنید.

Pie graph showing leads generated per channel: organic 65%, PPC 15%, email 10%.

  1. رابطه ی مشخصی بین داده ها و اقدامات بعدی نشان دهید

در نهایت فراموش نکنید که هدف از تمام این گزارشات این است که خواننده تصمیمی بگیرد یا اقداماتی انجام دهد. در غیر اینصورت گزارش ارزش محدودی دارد.

بجای توضیح زیاد راجع به داده ها، بهتر است آنچه از آنها برداشت کرده اید را توضیح دهید و اینکه نتیجه گیری شما چطور به گام های بعدی کمک می کند.

 

منبع: ماز بلاگ – ترجمه: امیرحسین باغبان

صفحه اصلی بلاگ