پیدا کردن کلمات کلیدی کسب و کار برای سئو

در بازاریابی آنلاین، انتخاب کلمه کلیدی بسیار حیاتی خواهد بود. برای تحقیق کیورد با روشهای کاربردی و ساده ی زیر می توانید بهترین و موثرترین انتخاب کلمه کلیدی را داشته باشید. اما چگونه کیورد را پیدا کنیم و چگونه کلید واژه انتخاب کنیم؟! به طور کلی، یکی از مشکلات شایع کسب و کارها عدم آگاهی از کلیدواژههای هدف خود، برای بازاریابی آنلاین است. آنها در ابتدای کار با این چالش روبه رو هستند که از چه کلمه کلیدی برای اهداف تجاری خود استفاده کنند و چه کلیدواژههایی میتوانند بهترین عملکرد را برای آنها داشته باشد. در این مطلب به چگونگی استخراج و انتخاب بهترین کلیدواژهها برای هر کسب وکار میپردازیم.
منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
همانطور که می دانید برای سئو سایت، انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است. تحقیق کلمات کلیدی به معنی بررسی تعداد جستجوهای هر کلیدواژه یا عبارت کلیدی در موتورهای جستجو است. با استفاده از این روش ما میتوانیم به تعداد سرچ کلیدواژه در گوگل و میزان محبوبیت آن در بین کاربران پی ببریم. حتی میتوانیم به کمک برخی ابزارها، از آینده جستجوی آن کلیدواژه اطلاع پیدا کنیم. در ادامه ابتدا به تعریف کلمه کلیدی در سئو و سپس به آموزش یافتن بهترین کلیدواژه می پردازیم.
مفهوم کلمه کلیدی در سئو چیست؟
کیورد یا کلیدواژه هایی که در موتور جستجو توسط کاربران سرچ می شود، کلمه کلیدی یا keyword است. محتوا نویسان مطالب خود را حول یک کلمه ی کلیدی می نویسند. در واقع کلمه ی کلیدی خلاصه و چکیده ی یک متن است. کیورد در سئو بسیار مهم است.
نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی
- لیستی از موضوعات مهم ومرتبط که در مورد شغل خود میدانید، تهیه کنید.
- کلیدواژههای رقبا را بررسی کنید.
- کلماتی که بیش از سایرین در حوزه کاری شما برجسته است را یادداشت کنید.
- از کلیدواژههای ترکیبی و چند سیلابی غافل نشوید.
- کیورد ریسرچ با حدس کلمه ی مهم، که توسط کاربران جستجو میشود.
و در نهایت ما به ابزارهایی نیاز داریم که بتوانند در این زمینه به ما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ابزار سئو سایت به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.
ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی در سئو
ابزارهای بسیار زیادی در اینترنت برای تحقیق کیورد و انتخاب کلمه کلیدی مناسب وجود دارد که میتوانید از آن ها برای یافتن کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید اما برخی ابزارها به دلیل امکانات ویژه ای که در اختیار کاربران قرار میدهند دارای اهمیت بیشتری هستند. در ادامه ابزار کیورد ریسرچ را بررسی می کنیم.
۱-تحقیق کیورد با Google Trends
تحقیق کلمات کلیدی با Google Trends به شما کمک میکند تا محبوبیت نسبی کلمات کلیدی را سنجیده و دادههای ارزشمندی را با توجه به تغییرات منطقهای مشاهده کنید. همچنین منبع خوبی برای ارزیابی فصلی و روند تغییرات در حجم موتور جستجو، برای کیورد خاص در طول زمان است.

با استفاده از این ابزار برای استخراج کلید واژه ، میتوانید حجم تعداد سرچ کلمات در گوگل رو در بازههای زمانی مختلف مشاهده و کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کنید. این دادهها از این جهت با ارزش است که به شما کمک میکند تا روند گذشته را کنار بگذارید و ببینید درحال حاضر چه اهمیتی برای کاربران گوگل دارد.
همچنین میتوانید کیوردهای مختلف را با توجه به حجم جستجوی آنها با یکدیگر، مقایسه کنید. این کار در شناخت علایق کاربران توسط شما بسیار موئر است.
۲-تحقیق کلمات کلیدی با Google Keyword Planner
کیورد ریسرچ با Google Keyword Planner، یکی از بهترین ابزارها برای جستجو و یافتن کلیدواژههای مناسب است که توسط گوگل ارائه شده با وارد کردن کلیدواژههای خود در این ابزار، گوگل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به شما پیشنهاد خواهد داد.

همچنین حجم جستجوی کلیدواژه در طول ماه توسط کاربران، قابل مشاهده است. با توجه به اینکه این ابزار آمارهای خود را از گوگل دریافت میکند یکی از دقیق ترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی خواهد بود.
۳-تحقیق کلمات کلیدی با SEMrush
با SEMrush میتوانید به کیورد خاص، که رقبای شما نیز از آنها استفاده می کنند دست پیدا کنید.

بهترین ویژگیهای SEMrush :
- کشف کلیدواژههای طولانی برای موضوعات خاص
- مشاهده روند سالیانه کلمات کلیدی مختلف
- میزان حجم سرچ کلیدواژه در گوگل
- استفاده رایگان تا ۷ روز
۴-تحقیق کلمات کلیدی با Ahrefs Keyword Explorer
به جرات میتوان گفت که Ahrefs یکی از بهترین پلتفرمهای تحقیق در مورد کلیدواژهها است که همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند. به دلیل مشکلات ارزی برای خرید اشتراک این ابزار در ایران، چندان کاربردی نیست و برای استفاده از آن باید حتما اشتراک ۷ روزه خریداری شود.

بهترین ویژگیهای Ahrefs
- تعیین امتیاز برای سختی کلیدواژه (با این امتیاز شما متوجه میزان رقابت کلیدوازه در نتایج گوگل خواهید شد)
- پشتیبانی از ۱۷۱ کشور دنیا
- پشتیبانی از زبان فارسی
- پیشنهاداتی برای بهبود CTR
- ارائه لیست کلمات کلیدی
۵-تحقیق کلمات کلیدی با KWFinder
گزارش پلتفرم KWFinder میتواند یک تحقیق جامع در ارتباط با کلیدواژه ها باشد. این ابزار نیز مانند Ahrefs دارای ویژگیهای بسیار مثبتی است که نمی توان از آن ها به سادگی عبور کرد. نکته مثبت KWFinder نسبت به Ahrefs قابلیت استفاده رایگان آن تا ۱۰ روز است.

مزایای KWFinder
- رابط کاربری فوقالعاده
- پشتیبانی از تمامی زبانها از جمله فارسی
- نمایش سختی کلیدواژه در نتایج گوگل
- نمایش رقیبان در کلیدواژه مورد نظر
۶-تحقیق کلمات کلیدی با keywordtool
این ابزار جستجوی کلمات کلیدی یکی از محبوبترین پلنفرمهایی است که کاربران ایرانی به آن علاقمند هستند. برای کیورد ریسررچ با keywordtool با وارد کردن کلیدواژه خود در فیلد مشخص شده، این ابزار پیشنهادات مشابهی به شما ارائه میدهد. با این ابزار میتوانید در مکانهای مختلفی مثل گوگل، BING ، آمازون، اینستاگرام و توییتر به جستجو بپردازید.

مهمترین قابلیت های تحقیق کلمات کلیدی با keywordtool
- رایگان بودن (برای دسترسی به همه قابلیتها باید از نسخه PRO استفاده کرد)
- نمایش حجم سرچ و میزان ترند بودن کلمات کلیدی
- UX ساده برای افراد مبتدی
۷-کیورد ریسرچ با Serpstat
برای تحقیق کلمات کلیدی با Serpstat بایستی گفت عملکرد این ابزار مشابه ابزار SEMRUSH است و علاوه بر پیشنهاد کیورد چک لیست کاملی از سئو در اختیار شما قرار میدهد.

مزایای تحقیق کلمات کلیدی با Serpstat
- ترسیم نمودار میزان رقابت و مشخص کردن رقبا در کلیدواژه
- ارائه لیست کلمات کلیدی
- آنالیز بکلینکها و سایر فاکتورهای موثر در سئو
۸-تحقیق کلمات کلیدی با Moz Keyword Explorer
ابزار SEO Moz دارای تمام ویژگیهایی است که از بهترین ابزارهای تحقیق کلیدواژه میتوانید انتظار داشته باشید.

ویژگیهای تحقیق کلمات کلیدی با Moz Keyword Explorer
- استفاده یک ماه بصورت آزمایشی
- دریافت پیشنهادات مرتبط با عبارتهای جستجوشده
- مشاهده CTR ارگانیک کلمات کلیدی
- ارائه گزارشات کامل از فرآیند سئو
۹-تحقیق کلمات کلیدی با SpyFu
SpyFu انتخاب شماره ۱ برای تجزیه وتحلیل استراتژی SEO رقبا است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید کلمات کلیدی ارزشمند را کشف کنید.

ویژگیهای تحقیق کلمات کلیدی با SpyFu
- مقایسه وبسایتهای مختلف که در یک کلیدواژه رقابت میکنند
- دشواری رتبهبندی و تغییرات تاریخی رتبه سایتها در کیورد
- ماژولهای اضافی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت
۱۰-تحقیق کلمات کلیدی با Keyword Tool Dominator
برای کیورد ریسرچ با Keyword Tool Dominator میتوانید کلیدواژههای محبوب را در گوگل و آمازون جستجو کنید. این سایت در نهایت لیستی از کیوردهای مشابه را در اختیار شما، قرار میدهد. البته استفاده از این ابزار تا ۳ بار رایگان است و برای ادامه کار بایستی اشتراک خریداری نمایید.

مزایای تحقیق کلمات کلیدی با Keyword Tool Dominator
- جستجوی کلمات کلیدی در یوتیوب
- نمایش جستجوهای ترکیبی از موتورهای جستجوی مختلف
از چه ابزاری برای کیورد ریسرچ استفاده کنیم؟
در نهایت با شناخت ابزارهای مختلف برای جستجوی کلمات کلیدی، شما میتوانید با توجه به نیاز، بودجه و استراتژی خود، از این ابزارها استفاده نمایید. هر پلتفرم دارای قابلیتهای منحصر به فردی است که برای انجام کاری خاص ساخته شده است. اگر بودجه شما برای انجام این کار محدود است میتوانید از ابزارهای رایگان ذکر شده و اگر قادر به تهیه نسخه پولی آنها هستید از ابزارهای SEMrush و KWfinder استفاده کنید.
منبع: بلاگ iranhost.com
چطور در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟